شيرين عبد الوهاب: حسام حبيب كتفني وحلقلي شعري وكان هيضرب عيالي بالرصاص

تم نشره الأربعاء 20 تمّوز / يوليو 2022 08:42 مساءً
شيرين عبد الوهاب: حسام حبيب كتفني وحلقلي شعري وكان هيضرب عيالي بالرصاص
شيرين

المدينة نيوز :- تصدّرت الفنانة المصرية، شيرين عبد الوهاب، صفحات مواقع التواصل الاجتماعي، بعد التصريحات التي أدلت بها حول علاقتها بطليقها حسام حبيب، أمس الثلاثاء، خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي عبر برنامجها (كلمة أخيرة) المُذاع على شاشة (ON) المصرية.

وقالت شيرين: "أنا آسفة إني بتكلم في موضوعي..الناس والبلد عندها مشاكل وأنا حاسة إن موضوعي بوّخ..أنا بتأسف على الكذب اللي كذبته عشان أخلي صورة إنسان تبقى كويسة..وأنا بالذات مش بحب الكذب..كذبت في حاجات كتير قوي عشان أنا بنت أصول، وممكن يروح الإنسان ده يتجوز من عائلة تانية..وأنا بصراحة نفسي يتجوز ويغور ويبعد عني". 



وأضافت: "عيالي 4 سنين شايفين الويل..سافرنا الساحل وبناتي نفسيتهم تعبانة..وماكناش عايشين وماكنوش يعرفوا إنى عايشة مع زوج مابيشتغلش تقريبا..وكنت محبوسة 24 ساعة فى أوضة نومي ومبعملش حاجة..أنا غلطت في شيرين عبد الوهاب..وأنا إنسانة بحافظ على بيتى ولكن مكنش بيت كانت مصيدة فيران".

وتابعت شيرين: "كل خناقة تحصل ما بينا يحرق دمي لحد ما أمسك المكنة وأحلق شعري.. وطلعت غنيت عشان بناتى ما يتعقدوش وحسستهم إنه لوك وعملت حفلة..ولما رجعنا لبعض تاني رجعوا تاني البنات يشوفوا إنه بيتدخل فى كل شيء وإنه إنسان معندهوش شغل وكرهني فى بناتي..حاولنا نرجع لبعض وقالوا إن حسام كتف شيرين وحلق لها شعرها..وقولت في آخر المكالمة كنت بحبه عشان أرحمه من كلام الناس..ولكن هو فعلا اللي حلق لي شعري..وشوفت أيام سود معاه".



وأوضحت: "كنت بحاول أجمّل صورة حسام..ولكن الناس عارفين كل حاجة..وعمالة أجمّل وأقول كلام كذب والناس أذكياء جدًا..كنت عايشة مع راجل مبيشتغلش ومش بيروح لأهله..إنسان مؤذي جدًا وخسرني كل الناس خسرني أمي وأبويا والسواق والشغالة". 

وكشفت شيرين: "هو اللي وصلني إني أحلق شعري ولما كنا في الفورسيزون وزعلانه منه فجأة صالحني بعدها اتخانقنا وقولتله امشي قالي لا انتي هتنزلي معايا دلوقت للمأذون قولتله يعني أنا أبقى شيرين عبد الوهاب وعايز تجرني تنزلني بقميص نومى عشان تودينى اتطلق؟".


وأضافت "لما اتطلقت حاولنا نرجع تاني..وقلنا ندي فرصة تاني بشرط إننا نعيش في بيت تاني ونبعد بناتنا عن المشاكل ونشتغل..وكان البيت عندي كبير وهو كان بيتردد على البيت وكنت أؤهل بناتي إنه لسه في حياتنا..لحد ما الوعود اختفت من تاني والمشاكل وقلة الأدب رجعت من غير سبب".


وعن طلاقها قالت: "اتطلقت لما قصيت شعري طلاق بائن..ولما هديت حسيت إني مش قادرة أستغنى عنه وإني ممكن أديله فرصة تانية وأبعد عن الفجر في الخصومة..علاقة الزواج مقدسة جدا ولازم نحافظ عليها..وأنا كنت بحبه وفاكراه ابني مش جوزي بس".

وإن كانت لا تزال تحب حسام حبيب وإمكانية العودة إليه، قالت شيرين "مين بيقول إني لسه بحبه حبته عقربة ينام فيها..أنا أحبه ده أنا في حياتي ما اتأذيت من إنسان كده..إنسان قلبه أسود..وربنا أتجوز الفيل أبو زلومة..أروح أتجوز قرد من جنينة الحيوانات..ولا أتجوز حسام حبيب".



وكشفت شيرين عن تعرضها للتنمر من حسام حبيب، فقالت: "بعد ما عمل كل ده ألاقيه بيتهمني ويتنمر عليّ ويقولي تخنتي وبقيتي شبه أمك..وأنا عاوز واحدة أتباهى بيها قدام الناس تبقى حلوة ورفيعة وكلام من ده..غير الخناقات اللي تعرضت فيها للضرب والسحل على الأرض والشتيمة..عمر ما في إنسانة تقبلها على نفسها".


وعن حقيقة إشهار السلاح بوجهها، في واقعة التعدي عليها، في الثالث والعشرين من أيار/ مايو الماضي، قالت شيرين: "عيالي كانوا هيضربوا بالرصاص..قبل يومين من واقعة التعدي..كنا قاعدين في الأوضة اللي بنشتغل فيها..راح مديني رصاصة وقلي دي مني ليكي كادو".

واختتمت حديثها قائلةً، إن الخاسر الوحيد في هذا الموضوع هي، لأنها ظلمت نفسها كثيرًا، ولكن كان هدفها، المحافظة على بيتها، معقبةً: "الحمد لله إني لسه عايشة وعارفة أتكلم..في حياتي متأذتش من إنسان كده..إنسان قلبه أسود ويغتاب كل الناس".

من جانبه، سارع حسام حبيب بالرد عليها من خلال تسجيل صوتي، تم نشره عبر حساب برنامج (ET بالعربي) على (إنستغرام)، حيث أكد من خلاله أن كل تصريحات شيرين غير حقيقية، فهي مجرد كلام مرسل، لافتًا إلى انه اضطر للسكوت طوال الفترة الماضية حفاظاً على سمعتها، ولكن سوف يتحدث خلال الأيام القادمة، لأن الاتهامات ازدادت تجاهه.

وكشف حسام عن بدء التحضير لمستندات رسمية، تدعم وتؤكد صحة أقاويله، التي سوف يكشفها خلال الأيام القادمة، حول أزمته مع شيرين عبد الوهاب.

 

 



مواضيع ساخنة اخرى
الإفتاء: حكم شراء الأضحية عن طريق البطاقات الائتمانية الإفتاء: حكم شراء الأضحية عن طريق البطاقات الائتمانية
" الصحة " :  97 حالة “حصبة” سجلت منذ أيار لدى أشخاص لم يتلقوا المطعوم " الصحة " : 97 حالة “حصبة” سجلت منذ أيار لدى أشخاص لم يتلقوا المطعوم
الملكة في يوم اللاجىء العالمي : دعونا نتأمل في معاناة الأمهات والرضع الملكة في يوم اللاجىء العالمي : دعونا نتأمل في معاناة الأمهات والرضع
3341طن خضار وفواكه ترد للسوق المركزي الثلاثاء - اسعار 3341طن خضار وفواكه ترد للسوق المركزي الثلاثاء - اسعار
الدهامشة : الداخلية وفرت كل التسهيلات لقدوم العراقيين للأردن الدهامشة : الداخلية وفرت كل التسهيلات لقدوم العراقيين للأردن
العلاوين: التوسعة الرابعة ستمكن المصفاة من تكرير 120 ألف برميل نفط يوميا العلاوين: التوسعة الرابعة ستمكن المصفاة من تكرير 120 ألف برميل نفط يوميا
" الائتمان العسكري " : تمويل طلبات بقيمة 13 مليون دينار " الائتمان العسكري " : تمويل طلبات بقيمة 13 مليون دينار
العيسوي يفتتح وحدة غسيل كلى بالمركز الطبي العسكري بمأدبا العيسوي يفتتح وحدة غسيل كلى بالمركز الطبي العسكري بمأدبا
الصحة: مخزون استراتيجي للأمصال المضادة للدغات الأفاعي الصحة: مخزون استراتيجي للأمصال المضادة للدغات الأفاعي
بالاسماء : تنقلات واسعة في امانة عمان بالاسماء : تنقلات واسعة في امانة عمان
عضو في لجنة الاقتصاد النيابية: بطء شديد في تنفيذ رؤية التحديث الاقتصادي عضو في لجنة الاقتصاد النيابية: بطء شديد في تنفيذ رؤية التحديث الاقتصادي
إخلاء طفل من غزة لاستكمال علاجه بالأردن إخلاء طفل من غزة لاستكمال علاجه بالأردن
تسجيل 14 إصابة بالملاريا جميعها إصابات وافدة منذ بداية العام تسجيل 14 إصابة بالملاريا جميعها إصابات وافدة منذ بداية العام
ملك إسبانيا : الأردن هو حجر الرحى في الاستقرار الإقليمي ملك إسبانيا : الأردن هو حجر الرحى في الاستقرار الإقليمي
الملك : حل الدولتين أساسي لتحقيق السلام والازدهار في المنطقة الملك : حل الدولتين أساسي لتحقيق السلام والازدهار في المنطقة
الهواري يؤكد أهمية ضبط العدوى لتقليل مدة إقامة المرضى في المستشفيات الهواري يؤكد أهمية ضبط العدوى لتقليل مدة إقامة المرضى في المستشفيات