فيفي عبده : "كل جوازاتى كانت عرفى ماعدا أول جوازة"

تم نشره السبت 18 أيلول / سبتمبر 2021 01:27 مساءً
فيفي عبده : "كل جوازاتى كانت عرفى ماعدا أول جوازة"
فيفي عبده

المدينة نيوز :- تحدثت الفنانة فيفي عبده عن زيجاتها، قائلة: "أنا اتجوزت 5 مرات في حياتى وكلهم جوازات كانت عرفى ماعدا أول جوازة كانت شرعى، وكنت صغيرة وقتها ومكنش عاوز يطلقنى، ومن وقتها قلت لازم أتجوز عرفى عشان يبقى الموضوع سهل".

وأضافت فيفي عبده لبرنامج "السيرة" تقديم الإعلامية وفاء الكيلانى، والمذاع على قناة DMC: "بس لما خلفت بناتى خليت الزواج شرعى، وأول مرة خلفت كان عندى 25 سنة، ويمكن اتجوزت كتير لأن أي ست لما تتطلق ومتبقاش مرتبطة بيطلعوا عليها اشاعات، وأنا كنت بحب أقطع عرق وأسيح دمه وأتجوز على طول".

وأضافت فيفي عبده: "عمري ما عملت فرح قبل كده في كل زيجاتى، لكن في مرة كنت بصور فيلم اسمه الستات وقلت لمحمد جوزى تعالى ننزل من على السلم في زفة وكنت مخلفة وقتها هنادى بنتى".

وعن حقيقة تعرضها للطلاق بسبب عبد الحليم حافظ، قالت: "أنا أجرت شقة مخصوص في الزمالك عشان أقعد مع الفنانين لأنها كانت مشهورة بأنها قاعد فيها فنانين كتير، وفى مرة كنت مستنية زوجى في كافتيريا، وكان عنده اجتماع في نفس المكان اللى انا فيه ودخل عبد الحليم حافظ وشفيق جلال الكافتيريا ونده عليا، وقالى يابت بيقولوا عليكى رقاصة شاطرة، وقعدت معاه على الترابيزة ولما زوجى نزل وشافنى كان هيطلقنى بسبب كده".

وعن قصة حبها لشخص هندى قالت: "اتعرفت عليه في لندن وطلعنا على الهند واتفقنا على الجواز، وفى مرة لما كان في لندن قالى انا جاى مصر بكرة، وأنا بيتقطع نفسى في بيتنا لان مفيش اسانسير وانا ساكنة في الدور الخامس، فروحت أجرت فيلا في المهندسين ووروحت اجيبه من المطار وانا رايحة على الفيلا مش عارفة مكانها وجيبت السمسار يودينى ليها بس معجبتهوش ولما اخدته البيت عند أمى حب المكان أوى، بس متقابلناش تانى لأن والدى وقتها اتوفى ومكنش ينفع أسيب اخواتى وأسافر معاه".



مواضيع ساخنة اخرى
رداً على الشكاوى.. "سند": نحن في مرحلة التحسين والتطوير رداً على الشكاوى.. "سند": نحن في مرحلة التحسين والتطوير
الزرقاء : العثور على جنين غير مكتمل النمو داخل مقبرة الزرقاء : العثور على جنين غير مكتمل النمو داخل مقبرة
بسبب وفاة الطفلة لين .... اسناد تهمة التسبب بالوفاة ل6 اطباء من البشير بسبب وفاة الطفلة لين .... اسناد تهمة التسبب بالوفاة ل6 اطباء من البشير
البياري ينفي اقتراب الوحدات من الاتفاق مع شركة طيران خليجية وشركة ألبان خارجية البياري ينفي اقتراب الوحدات من الاتفاق مع شركة طيران خليجية وشركة ألبان خارجية
كم يصادف مولد النبي عليه الصلاة والسلام بالتقويم الميلادي كم يصادف مولد النبي عليه الصلاة والسلام بالتقويم الميلادي
توجه حكومي لتعديل أمر الدفاع 32 خلال الأسبوعين المقبلين توجه حكومي لتعديل أمر الدفاع 32 خلال الأسبوعين المقبلين
الخصاونة يصدر البلاغ رقم 47 (نص) الخصاونة يصدر البلاغ رقم 47 (نص)
الداخلية: زيادة عدد القادمين للمملكة عبر جسر الشيخ حسين الى 1500 الداخلية: زيادة عدد القادمين للمملكة عبر جسر الشيخ حسين الى 1500
الهواري ينفي نقل مصابين بكورونا من المستشفى بسبب نقص الاكسجين ويوضح الهواري ينفي نقل مصابين بكورونا من المستشفى بسبب نقص الاكسجين ويوضح
مصدر طبي : تحويل 40 مصابا بكورونا من مستشفى إلى آخر في عمّان بعد "نقص للأكسجين" مصدر طبي : تحويل 40 مصابا بكورونا من مستشفى إلى آخر في عمّان بعد "نقص للأكسجين"
المساعفة : الوضع الوبائي في المدارس تحت السيطرة المساعفة : الوضع الوبائي في المدارس تحت السيطرة
بلدية الزرقاء: إنهاء خدمات موظف موقوف على قضية مخلة بالشرف بلدية الزرقاء: إنهاء خدمات موظف موقوف على قضية مخلة بالشرف
المياه: "صار وقت الجد .. المي على القد" المياه: "صار وقت الجد .. المي على القد"
بالاسماء : موظفون حكوميون إلى التقاعد بالاسماء : موظفون حكوميون إلى التقاعد
عدوى جرثومة "شيغيلا" وأعراضها وطرق الوقاية منها عدوى جرثومة "شيغيلا" وأعراضها وطرق الوقاية منها
محافظة: العالم يتقرب من انتهاء الوباء ولن ندخل بموجة جديدة محافظة: العالم يتقرب من انتهاء الوباء ولن ندخل بموجة جديدة