هاني شاكر : محمد رمضان غير ملتزم

تم نشره الجمعة 12 تشرين الثّاني / نوفمبر 2021 12:25 صباحاً
هاني شاكر : محمد رمضان غير ملتزم
محمد رمضان

المدينة نيوز :-  انتقد نقيب الموسيقيين المصريين، المطرب هاني شاكر، طريقة غناء واستعراض محمد رمضان على المسرح، مشيرا إلى أن نقابة الموسيقيين لاتستطيع منعه.

 

وقال شاكر خلال مقابلة تليفزيونية مع برنامج" MBC Trending ": "محمد رمضان وقع على إقرار داخل نقابة الموسيقيين بإنه سيلتزم بسلوكيات المهنة، وسيراعي في حفلاته الملابس التي يرتديها وكلمات أغانيه، لكنه بكل أسف لم يلتزم".

وتابع شاكر حديثه :"النقابة ليست جهة منع، لكن هناك جهة مسؤولة عن الملابس وهي رقابة المصنفات الفنية، والدكتور خالد عبدالجليل، رئيس الرقابة يمتلك الضبطية القضائية اللي يستطيع أن ينفذ من خلالها أي قرار".

واستكمل شاكر حديثه قائلًا: "مش كل حاجة في العالم تتعمل تبقى مناسبة لينا، أنا بتكلم عن الفن اللي نفسي أوصله للناس، وأتمنى ولادي وأحفادي يشوفوه، اللون اللي بيقدمه محمد رمضان لون استعراضي".

وأضاف: "مش كل اللبس مناسب لينا في مصر، ومش كل الأغاني مناسبة.. هو مش بيقول كلام خارج.. لكن كلامه فيه تفخيم وتضخيم لنفسه، وكنت قلت له كدة في مكان قابلته فيه صدفة، وقلت له خد بالك إن مش لازم كل اللي تقوله إنك نمبر وان. لكن هو ليه طريقه تفكير تانية".